by adriennekoehazi

AdriaDesign

Könyvajánló - Jane Austen

Büszkeség és balítélet

2020. július 03. - adriennekoehazi

Sziasztok!

Újabb nap a héten, újabb könyvajánló: Jane Austen Büszkeség és balítéletét klasszikusnak szokták mondani. Klasszikusan romantikusnak. Mindig is kíváncsi voltam a könyvre, viszont meg kell mondjam, nem igazán voltam vele maradéktalanul elégedett.

De kezdjük is rögtön az elején: mi is volt benne konkrétan a romantika? Hiába olvastam el, hiába kerestem minden oldalban, de nem találtam sehol. Pedig annyi véleményt olvastam már életem során erről a könyvről és majdnem mindegyik maradéktalanul a két főszereplő közötti gyönyörű szerelmet ecsetelte.

keepp.JPG

Szerelem. Aha.

Szóval szerelemre ott gyúlik az ember lánya, mikor először megpillantja kedvesének hatalmas és rettentő drága birtokát a kastélyával együtt?

Hm, nem is tudom. A Büszkeség és balítélet egy korkép: egy korkép az akkori nemességről, Angliáról és arról, hogy egy nőnek egy jó házasság volt a beteljesülés. Az élete célja. Szomorú, de ez van. Vagyis volt. Most már – remélhetőleg – más világot élünk: egy olyan világot, ahol nem azért házasodunk, mert a választott párunk hatalmas vagyonnal rendelkezik.

A könyvhöz kapcsolódóan George Elgar Hicks képsorozatát hoztam nektek, ami a hangzatos „A nő missziója” címet kapta.

És most lássátok ti is ezeket a feladatokat, amiket akkoriban a nőktől elvártak!

hickswomansmission.jpg

Gyermekek szülése és felnevelése

woman_s_mission_comfort_of_old_age_by_george_elgar_hicks.jpg

Idősek ápolása

t00397_10.jpg

És a legfontosabb feladat az összes közül: kitartás a férj mellett.

 

Ha szeretnél naprakész lenni az újonnan felkerült tartalmakból (és még sok másból!), kövess be a következő platformokon:

Facebook: Varázskert Művészet és Design

Instagram: adriennekoehazi

Pinterest: Adrienne K.

Várlak szeretettel! 

 

Forrás

Régi könyvek: Pixabay

 George Elgar Hicks festményei: Tate.org.uk

A bejegyzés trackback címe:

https://varazskertmuveszet.blog.hu/api/trackback/id/tr1015912980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása