Rosa Bonheur nevét sajnos kevesen ismerik. A francia festőnő a 19. századbeli Párizsban ténykedett: legismertebb művei közé az állatos képek tartoznak. Lenyűgöző szenvedéllyel és pontossággal adta vissza a képein a különböző állatfajokat: nézzétek csak például ezt a szarvast. Mintha ki akarna lépni a képből, nem igaz?
Sajnos ő is, mint minden más női festő, eltűnt a férfiak uralta művészettörténeti kánonban. Az iskolában általában nem róla és az állatportréiról tanulunk. Én mégis fontosnak tartom kiemelni, hiszen ha megnézitek a képeit, a festmények minőségileg semmilyen módon sem álltak alacsonyabb szinten, mint egy kortárs férfi festőművésznek.
A nők életét azonban többek között az is megnehezítette, hogy nem járhatták végig a művészeti iskolákat: az akttanulmányokról teljesen ki voltak tiltva és anélkül nem is kaptak bizonyítványt. Hozzájuk leginkább „női témákat”, mint az állatportrék, tájképek, csendéletek csatoltak, míg a férfiak teljes nyugalomban festhettek meztelen, izmos harcosokat valamilyen hatalmas, mitológia témájú, akciódús kép keretein belül, ami akkoriban az akadémikus művészet számára műfajilag a csúcson állt.
Ha szeretnél naprakész lenni az újonnan felkerült tartalmakból (és még sok másból!), kövess be a következő platformokon:
Facebook: Varázskert Művészet és Design
Instagram: adriennekoehazi
Pinterest: Adrienne K.
Várlak szeretettel!
Kép forrása: National Gallery of Ireland