A Miele és az Ariel teljesen más módon közelítették meg a háztartást és a nőideált, mint a Persil. Míg a Persil a fiatalos üde és nem utolsó sorban szőke hölgytípus ismérve lett, addig a Miele és az Ariel idősebb és érett hölgyeket választottak a plakátjaikra, olyanokat, akik a mosás és a háztartásvezetés rejtelmeiben már teljesen kiismerik magukat és az így megszerzett tapasztalatot igyekeznek átadni a reklámon keresztül.
A Miele-Tante egy idősebb, kedves nagymama képére lett megformálva, aki a mutatóujját felmutatva okítja a nézőket a mosásról, természetesen Miele mosógépekkel körülvéve.
Az Ariel márka Klementine-je nem sokban különbözik a Miele nőtípusától. A 60-as évek végén jelent meg a reklámokban a szintén idősebb és stramm nő, fehér-piros kockás ingben, egyik karjában egy csomag Arielt tartva.
Már első pillantásra észre lehet venni a közös tulajdonságokat a két ábrázolásmódban: mindkét reklámfigura erős, határozott, de legfőképp rengeteg tapasztalattal rendelkezik a mosást illetően. A Persil Fehér hölgye teljesen más értékeket képvisel.
Az egyik az idősebb, sokat megélt nagymamafigurát képviseli, a másik pedig az újdonság varázsát, a frissességet és a fiatalságot, ami sok fiatal és bizonytalan háziasszony számára vonzó lehetett.
Ha szeretnél naprakész lenni az újonnan felkerült tartalmakból (és még sok másból!), kövess be a következő platformokon:
Facebook: Varázskert Művészet és Design
Instagram: adriennekoehazi
Pinterest: Adrienne K.
Várlak szeretettel!
Forrás:
Martina Heßler: Die "weiße Dame". Eine Frauenfigur der Werbung im Wandel der Zeit, 2011 (Gerhard Paul: Bilder, die Geschichte schrieben. 1900 bis heute c. könyv egyik cikke)
Képek:
Miele: Amazon.de
Ariel: Planet-Wissen.de