Szőke nő a tükör előtt pózol magának. Sztereotip nőkép, szőke haj, csábító mozdulat. Igazi álarcosbál, nem igaz?
Sherman, aki fényképészként és filmrendezőként vált híressé a 80-es évek Amerikájában, 1977 és 1980 között dolgozott az Untitled Film Stills nevű sorozatán, ahol a mozivásznon megjelenített nőtípusok bőrébe bújt. Hiszen mindegyik képénél úgy tűnik, mintha egy-egy filmrészletet látnánk, nem igaz?
A képünk főszereplője, a szőke parókában és egy szál törülközőben parádézó Sherman teste eltűnik az anyag alatt. Vajon mennyi köze van a Hollywood-i ideálhoz? A tükörképe tökéletes, finom, ránctalan arcbőr, szőke bubifrizura és csábító arckifejezés.
Viszont mit látunk akkor, ha az egész képet vesszük szemügyre és nem csak a fiktív módon megalkotott tükörképet? Egy teljesen hétköznapi fürdőszobát, mosdókagylót két fogkefével és szemeteskukával.
A képnek más címet is adhatnánk: Hogy készül a nő? Hajfestékkel, sminkkel és alakformáló harisnyával, természetesen. Hollywood előír egy nőideált, ami minden mozifilmben visszaköszön. Mennyi köze lehet ennek a valósághoz? Sherman tükörképes fotója erre a problémára világít rá.
Kép forrása: Icon-Icon